StiASG Urk. PP5 C8f

Am

16.08.1300 (post assumpcionem beate Marie)
tauscht Graf Friedrich von Toggenburg mit dem Kloster St.Johann Eigenleute.

StiASG

Archivalienart

Siegel

Urk. PP5 C8f

Pergament

Siegel fehlt

Format B x H

Lichtensteig

Inhalt

In nomine sancte et individue trinitatis. Ego Fridericus comes de Togginburg1 omnibus Christi fidelibus hanc || paginam inspecturis salutem in eo, qui est omnium vera salus. Ne labantur cum tempore, que geruntur in tempore, sigillorum || literarumque debent memo[ri]ea) commendari. Noverint igitur presentes et posteri, quod ego pia ac libera voluntate cum consensu || meorum heredum mulierem quondam mihi proprietariam videlicet Itamb) uxorem Wal. dicti Shaffer de Busnanc2 ipsiusquec) liberos permutavi et concambium rite et legimed) celebravi cum venerabili domino .. abbatie) monasterii sancti Johannis in Turtal3 totoque conventuif) pro quadam muliere videlicet Adilheitg) uxoreh) Henr.i) mei piscatoris eiusque liberis, que simili modo ipsis ipsorumquec) monasterio quasi subdita et proprietaria videbatur hactenus pertinere. In cuius rei evidens testimonium presens scriptum est nostri sigilli munimine roboratum.
Data et facta sunt hec in Liehtinsteiga4 anno incarnacionis domini M°.CCC°. post assumpcionem beate Marie.

Erläuterung

a) Kleines Loch im Pergament
b) Über nicht getilgtem Itam von gleicher Hand, aber mit anderer Tinte Adilheit.
c)ipiusque und iporumque ohne Kürzungszeichen.
d) A, statt legitime.
e) A.
f) A, es folgt durchgestrichen q.
g) Über ungetilgtem Adilheit von gleicher Hand, aber mit anderer Tinte Itam, dann getilgtes Wort 8 mm.
h) Mit überflüssigem Kürzungsstrich.
i) Es folgt durchgestrichen schlecht geschriebenes mei.

• 1 Friedrich III. v. Toggenburg, 1260-1305
  • 2 Bussnang, Bez. WeinfeldenTG
  • 3 Benediktinerkloster (Alt)St. Johann, Bez. Obertoggenburg
  • 4 Lichtensteig, Bez. Neutoggenburg

Geschrieben von St. Johanner Hand.
Zum Datum: Die ungewöhnliche Angabe post assumpcionem beate Marie (ohne Wochentag) ist am ehesten auf den nächstfolgenden Tag, also den 16. August, zu beziehen. Möglich wäre aber auch noch ein Datum bis 19. August
(Ausfall von feria tertia, quarta, quinta oder sexta vor post).

Rückseitenvermerk